برای شرکت در کلاس آنلاین ادوبی کانکت بهتر است نرم افزار آن را روی گوشی یا لب تاپ خود نصب کنید تا استفاده از کلاس برایتان ساده تر باشد و محیط درس را بصورت زیباتری ببینید. بعد از نصب برنامه با کلیک روی لینک ورود و دادن نام کاربری و رمز به کلاس آنلاین ادوبی کانکت وارد می شوید و می توانید از امکانات جالب آن استفاده کنید. در این نوشته مراحل نصب و ورود به کلاس آنلاین ادوبی کانکت را با هم می بینیم.

شرایط سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز

لازمست برای ورود به ادوبی کانکت شرایط زیر مهیا باشند که در اغلب موارد کامیپوترها و گوشی های مورد استفاده این شرایط را دارند و جای نگرانی نیست. اما در شرایط خاصی اگر وسیله مورد استفاده شما این شرایط را ندارد احتمال بروز مشکل وجود دارد. شرایط مورد نیاز برای ورود به کلاس آنلاین ادوبی کانکت عبارتند از:

  • لازمست سخت افزار مورد استفاده از امکانات مناسبی برخوردار باشد. اگر از رایانه استفاده می کنید مجهز به هدست یا بلندگو و میکروفن باشد، سرعت پردازنده رایانه بیشتر از 400 مگاهرتز و حداقل فضای آزاد RAM رایانه 512 مگابایت باشد. همچنین لازمست درایو C رایانه شما حداقل 5 گیگ خالی وجود داشته باشد تا نرم افزارها بتوانند بدرستی کار کنند.
  • لازمست ادوبی کانکت بتواند با میکروفون و دوربین کامپیوتر درست کار کند که در اغلب موارد چنین است. گاهی به ندرت پیش می آید که مشکل ادوبی کانکت در اتصال به میکروفون و دوربین مشاهده می شود یا به درستی با آنها کار نمی کند. مثلا دوربین را نصفه نشان می دهد.
  • لازمست سرعت اتصال به اینترنت لپ تاپ یا گوشی شما مناسب باشد. اگر سرعت پایین باشد در اتصال به مشکل برمی خورید. صداها را بریده بریده یا کشدار می شنوید. تصاویر با با کیفیت پایین مشاهده می کنید. سرعت مورد نیاز بستگی به نوع کلاس شما دارد. اگر در کلاس شما از تصویر زیاد استفاده می شود و دوربین های متعدد روشن است به سرعت بالاتری نیاز دارید. به نظر می رسد سرعت 1 مگابابت در اغلب موارد مناسب باشد.
  • اگر با مرورگر وارد کلاس می شوید (که اصلا مورد توصیه نیست) لازمست حتما مرورگرتان آپدیت باشد. لذا خواهشمند است ابتدا مرورگر کروم یا فایرفاکس خود را به روز کنید بعد به کلاس وارد شوید.
  • اگر کامیپوتر مورد استفاده ویندوز دارد لازمست ویندوز سون نسخه 64 بیتی یا ویندوزهای نسخه بالاتر نصب شده باشد. نرم افزار ادوبی کانکت با ویندوز سون 32 بیتی و پایینتر از آن سازگار نیست.
  • گاهی پورت های 80 ، 443 و 1935 توسط نرم افزار آنتی ویروس یا از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما بسته شده است و ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. در اینصورت با شرکت تماس بگیرید.
  • اگر از گوشی یا تبلت برای اتصال به کلاس آنلاین ادوبی کانکت استفاده می کنید لازمست سیستم اندروید 4 و بالاتر را داشته باشد. علاوه بر این گوشی موبایل یا تبلت مورد استفاده شما باید دارای وبکم ( دوربین) جلو باشد. همچنین بهتر است میکروفون گوشی یا تبلت قابلیت اتصال هدفون را داشته باشد.

نصب ادوبی کانکت

شاید اگر از اسکایروم یا بیگ بلو باتن استفاده کرده باشید فکر کنید ادوبی کانکت هم مثل آنها روی مرورگر اجرا می شود. خیر! ادوبی کانکت برای خودش یک برنامه و حتی یک اپ گوشی مخصوص دارد. البته تحت مرورگر هم اجرا می شود اما اگر با برنامه خودش وارد شوید هم ظاهر چشم نوازتر و هم امکانات کاملتری در اختیارتان خواهد بود. هر چند شرکت ادوبی گفته است که در نسخه های آتی خودش عملا روی مرورگر خواهد رفت و دیگر به برنامه نیاز نخواهد بود. نصب ادوبی کانکت راحت است و بهتر است هم روی گوشی هم روی لپ تاپ آنرا نصب کنید. به این منظور از دکمه های زیر استفاده کنید و بنا به نوع گوشی یا مدل لپ تاپ خود برنامه را نصب کنید.

مجددا تاکید می کنیم حتما ادوبی کانکت را هم روی گوشی هم روی لپ تاپ نصب کنید تا بتوانید در مواقع لزوم باهر کدام از اینها که دم دست تان بود در کلاس شرکت کنید. توصیه همیشگی ما استفاده از لپ تاپ است چرا که به دلیل سایز بزرگتر آن امکان تمرکز و توجه کامل به محتوای آموزشی مهیاتر است. اما اگر یک روز مسافرت یا در راه بودید هم می توانید با گوشی در کلاس شرکت کنید و به این ترتیب کلاس را از دست ندهید.

البته تمامی افراد اعم از شاگردان و اساتید می توانند بدون نصب ادوبی کانکت و صرفا از طریق مرورگر کروم یا یک مرورگر به روز دیگر وارد کلاس آنلاین بشوند. ولی با نصب برنامه امکانات کاملتری در اختیار افراد قرار می گیرد. بصورت نمونه به اشتراک گذاری صفحه نمایش صرفا با نصب برنامه امکانپذیر است و اگر استاد یا حتی شاگرد بخواهند صفحه نمایش خود را به حاضران نشان بدهند حتما لازم است که برنامه را نصب کرده باشند.

درج لینک کلاس جهت ورود به کلاس آنلاین ادوبی کانکت

روی آیکون نرم افزار ادوبی کانکت آیکون ادوبی کانکت کلیک می کنید صفحه ای مشابه صفحه زیر می بینید که لازمست در آن اطلاعاتی به شرح زیر وارد کنید.

  1. در باکسی که وسط صفحه مشاهده می کنید لینک ورود به کلاس را تایپ کنید. این همان لینکی هست که قبلا توسط مدیر سامانه ایجاد شده است و در اختیار شما قرار داده شده است.
  2. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید تا به صفحه ورودی کلاس منتقل شوید.
ورود به ادوبی کانکت

ورود به عنوان میهمان یا به عنوان کاربر ثبت نام شده

بعد از کلیک روی لینک کلاس یا جلسه، وارد صفحه تایید هویت ادوبی کانکت می شوید و سیستم از شما مشخصات تان را می پرسد. دو راه دارید: یا بصورت میهمان (Guest) وارد می شوید یا بصورت کاربر ثبت نام شده (Registered User). گاهی جلسه عمومی مثل جلسه شورا یا جلسه انجمن دعوت می شوید که مشخصات شما قبلا در سامانه درج نشده است. در این حالات می توانید بصورت میهمان (Guest) وارد سامانه شوید. کاربر میهمان نیازی به درج نام کاربری و رمز عبور ندارد اما در اغلب کلاسهای رسمی مدرسه یا دانشگاه شما فقط می توانید به عنوان کاربر ثبت نام شده و صرفا با دادن نام کاربری و رمز عبور خود وارد کلاس شوید. 

برای ورود به عنوان میهمان این مراحل را طی کنید:

  1. روی تب میهمان (Guest) کلیک کنید.
  2. در باکس Name مشابه شکل نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.

👈 دقت کنید اگر در نام یا نام خانوادگی تان حرف ی وجود دارد آنرا با shift + x تایپ کنید تا بعد از ورود به محیط هم نام شما خوانا دیده شود.

  1. حالا روی دکمه Enter Room بزنید تا وارد اتاق شوید.

اما اگر کلاس رسمی دارید یا به جلسه ای دعوت شده اید که مشخصات شما در سامانه درج شده است عملا راه ورود شما به عنوان میهمان بسته است. در این حالت لازم است با دادن نام کاربری و رمز عبوری که قبلا از طرف مدیر سامانه برای شما تعریف شده است وارد سامانه شوید.

اگر به عنوان استاد درس یا شاگرد ثبت نام شده یا مدعو جلسه می خواهید با نام کاربری وارد شوید مراحل زیر را طی کنید:

6. روی تب کاربر ثبت نام شده (Registered User) کلیک کنید.

7. نام کاربری خود را در باکس Name مطابق شکل وارد کنید.

👈 نام کاربری در هر سامانه ای متفاوت است. بصورت نمونه در سامانه ما ایمیل من به عنوان نام کاربری من تعریف شده است و همانطور که در شکل می بینید من آنرا وارد کرده ام. ممکن است در سامانه شما کد ملی یا شماره همراه شما به عنوان نام کاربری تعریف شده باشد که لازمست آنرا وارد کنید.

8. در باکس Password رمز ورود خود را که توسط مدیر سامانه تعریف شده و در اختیار شما قرار گرفته است وارد کنید.

👈 توجه کنید که زمانیکه رمز ورود خود را تایپ میکنید رمز تایپ می شود ولی سامانه آنرا نشان نمی دهد تا از لو رفتن آن جلوگیری کند. پس با دقت رمزتان را وارد کنید

9. در مرحله آخر روی دکمه ورود به کلاس Enter Room کلیک کنید تا به کلاس وارد شوید.

تایپ فارسی در کلاس آنلاین ادوبی کانکت

توجه داشته باشید که اگر با گوشی یا تبلت وارد کلاس آنلاین ادوبی کانکت بشوید، حروف فارسی را بصورت برعکس مشاهده می کنید و عملا مطالب شما برای خودتان و سایرین ناخواناست. لذا برای تایپ فارسی حتما لازمست که از لپ تاپ استفاده کنید. در این حالت تمامی حروف فارسی به خوبی دیده می شوند به جز حرف ی. فقط کافیست برای تایپ حرف ی از کلیدهای ترکیبی Shift + ط استفاده کنید. در برخی سیستمها کلیدهای ترکیبی shift + ی جواب می دهد.

بعد از ورود به کلاس آنلاین ادوبی کانکت

بعد از انجام مراحل بالا به کلاس وارد می شوید و محیط ادوبی کانکت را که مشابه شکل زیر هست می بینید! به ادوبی کانکت خوش آمدید!

محیط ادوبی کانکت
محیط ادوبی کانکت

این محیط شاید در ابتدا برایتان غریبه باشد ولی نگران نباشید. با خواندن نوشته شرکت در کلاس آنلاین ادوبی کانکت  با محیط ادوبی کانکت بصورت کامل آشنا می شوید. فعلا همین قدر خدمت تان عرض کنیم که به هر کدام از این بخشها پاد گفته می شود که هر کدام امکانات جالبی در اختیار استاد و شاگرد قرار می دهند. اصلا نقطه قوت ادوبی کانکت همین پادهای متنوع آنست! فقط کافیست درسهای دیگر ما را ببینید تا به مرور به تمامی این پادها مسلط شوید و از کار کردن در ادوبی لذت ببرید!

👈 اگر سوال یا اشکالی در ورود به کلاس آنلاین ادوبی کانکت برایتان پیش آمده است در کامنت بنویسید تا راهنمایی کنیم.

👈 اگر در مدرسه یا دانشگاه شما از LMS استفاده می شود می توانید نوشته های انجام فعالیت‌های درسی در LMS (شاگرد) را مشاهده کنید تا کار کردن در LMS هم برایتان ساده و لذت بخش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید