پس از اضافه کردن آزمون LMS به درس خود، مانند هر ماژول درسی دیگر در LMS می توانید به راحتی آن را ویرایش کنید. هم چنین مانند هر فعالیت دیگری در LMS، هر زمان که از طراحی آزمون خود پشیمان شدید، به راحتی می توانید آن را از درس خود حذف کنید. در این نوشته به چگونگی دسترسی مجدد به پیکربندی آزمون پس از تعریف و اضافه شدن آن به دوره درسی و ویرایش آزمون LMS یا پاک کردن و حذف آن از درس پرداخته شده است.

دسترسی به پیکر بندی و ویرایش آزمون آنلاین

به دو روش می توانید پس از طراحی آزمون، مجدد به صفحه پیکربندی آن دسترسی داشته و ویرایش آزمون LMS خود را انجام دهید.

  • روش اول: ابتدا درس را در حالت ویرایش قرار دهید. (در صفحه اصلی درس خود، بر روی گزینه  شروع ویرایش مقابل نام درس کلیک کنید تا درس در حالت ویرایش قرار گیرد.) سپس بر روی عنوان ویرایش، روبروی نام آزمون موردنظر کلیک کنید و باز منوی باز شده، گزینه پیکر بندی را انتخاب کنید.
ویرایش آزمون LMS
ویرایش آزمون LMS
  • روش دوم: با کلیک بر روی نام آزمون مورد نظر در صفحه اصلی درس، وارد صفحه آزمون شوید. سپس در این صفحه با کلیک بر روی نماد چرخ دنده روبروی نام آزمون، از منوی باز شده گزینه پیکر بندی را انتخاب کنید.
ویرایش آزمون LMS
ویرایش آزمون LMS

بدین ترتیب با استفاه از هر کدام از این دو روش می توانید مجدد به صفحه پیکربندی آزمون که هنگام طراحی آزمون نیز با آن مواجه بودید، دسترسی پیدا کرده و تنظیمات مورد نظر را تغییر دهید. در نوشته های بعد از این سری نوشته به توضیح هر بخش از تنظیمات پیکربندی پرداخته شده است.

حذف آزمون آنلاین از دوره درسی

ممکن است آزمونی را برای درس خود طراحی کنید ولی بعد از اضافه کردن آن به درس، مایل باشید که آن را حذف کنید. برای پاک کردن آزمون از دوره درسی خود، پس از اینکه درس را در حالت ویرایش قرار دادید، بر روی عنوان ویرایش، روبروی نام آزمون موردنظر کلیک کنید و از منوی باز شونده، گزینه حذف را انتخاب کنید تا حذف آزمون آنلاین انجام شود.

ویرایش آزمون LMS
ویرایش آزمون LMS

آنچه در این نوشته خوانده اید:

در نوشته  چگونه یک آزمون به درسم اضافه کنم؟، آموختید چگونه یک آزمون را به درس خود اضافه کنید و تنظیمات الزامی آن را انجام دهید. در نوشته حاضر آموختید که پس از اضافه شدن آزمون به درس، می توانید مجددا به پیکربندی آن دسترسی پیدا کرده و ویرایش آزمون آنلاین خود را انجام دهید. در نوشته های تنظیم زمان بندی آزمون LMS،  تنظیم نمره آزمون LMS،  تنظیم رفتار سوال در آزمون LMS،  و … می توانید چگونگی تنظیمات سایر بخش ها در پیکربندی آزمون را بیاموزید.

اگر سؤالی در زمینه دسترسی و ویرایش آزمون آنلاین یا حذف آن دارید، در بخش نظرات یا کامنت ها بنویسید. ما پاسخگوی سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید