تالار گفتگو LMS با امکانات ارتباطی جمعی که در مودل فراهم می کند بستر مناسبی برای اجرای فعالیت های گروهی و عمومی یک کلاس در آموزش آنلاین است. یک سوال مهم که بوجود می آید این است که چطور از یک تالار گفتگو استفاده کنید تا کارایی آن برای شما بالاتر برود؟ در این مقاله نحوه استفاده استاد از تالار گفتگو را می خوانید.

چطور شاگردان را برای استفاده از تالار گفتگو آماده کنم؟

برای ایجاد یک تالار گفتگو در صفحه درس خود می توانید به نوشته اضافه کردن تالار گفتگو به درس و تنظیمات آن مراجعه کنید. در بخش توصیف تالار، می توانید هدف از شکل گیری تالار و قوانینی که خوب است شاگردان برای حفظ نظم مطالب و رسیدن به اهداف تالار رعایت کنند را به طور واضح شرح دهید. به عنوان مثال در تالار پرسش و پاسخ، در مورد موضوع تکالیف یا پرسش هایی که قرار است در تالار طرح کنید و نحوه پاسخگویی شاگردان یا هر نکته ای که لازم می دانید را اضافه کنید. همچنین در تالار گفتگوی عمومی، می توانید از شاگردان بخواهید در انتخاب نام مباحثه دقت کنند و اگر موضوعی که می خواهند در تالار طرح کنند، قبلا طرح شده، در ادامه همان مباحثه مطلب خود را بنویسند و از ایجاد مباحثه جدید خودداری کنند.

آماده سازی تالار گفتگوی عمومی

چطور در تالار گفتگو، یک مباحثه یا سوال جدید طرح کنم؟

وارد تالاری که در درس خود ایجاد کرده اید شوید.

ایجاد یک مباحثه جدید در تالار پرسش و پاسخ
ایجاد یک مباحثه جدید در تالار پرسش و پاسخ

بر روی طرح یک سوال جدید یا شروع یک گفتگوی جدید کلیک کنید.

کار با تالار گفتگو LMS - طرح یک سوال جدید
کار با تالار گفتگو – طرح یک سوال جدید

موضوع: نام سوال یا عنوانی برای موضوع مباحثه را در بخش موضوع بنویسید.

متن: صورت سوال، یا توضیحات مربوط به فعالیتی که قرار است شاگردان در این مباحثه انجام دهند را در این قسمت درج کنید.

با کلیک بر روی طرح در تالار، مطلب شما در تالار طرح می شود.

پیشرفته: در صورت نیاز به تنظیمات پیشرفته تر، با کلیک بر لینک پیشرفته به تنظیمات بیشتری برای این اعلان دسترسی پیدا می کنید.

تنظیمات پیشرفته در مباحثه تالار گفتگو LMS
تنظیمات پیشرفته در مباحثه تالار گفتگو

فایل ضمیمه: در صورتی که بخواهید فایلی نظیر PDF یا POWERPOINT يا WORD یا انواع دیگر فایل را ضميمه پيام خود قرار دهيد مي توانيد آن را در قسمت فايل ضميمه بارگذاري كنيد.

محدوده نمايش: مي توانيد زماني كه شاگردان مجاز به ديدن پيام شما هستند را در اينجا تعيين كنيد. قبل و بعد از آن پيام براي شاگردان قابل مشاهده نخواهد بود.

برچسب ها: با انتخاب برچسب هاي مناسب، مي توانيد امكان جستجوي مطلب تالار گفتگو خود را فراهم كنيد.

با كليك بر طرح در تالار پيام شما با اين تنظيمات پيشرفته كه اعمال كرده ايد در تالار گفتگو، در ديد شاگردان قرار مي گيرد.

کار با تالار گفتگو LMS - دید شاگردان
کار با تالار گفتگو- دید شاگردان

شاگردان می توانند با کلیک بر روی لینک سوال، وارد آن شده و به سوال طرح شده پاسخ بدهند.

چطور به شاگردانم در تالار گفتگو ی LMS بازخورد بدهم؟

برای بازخورد دهی به پیام شاگرد در تالار گفتگو، لازم است وارد مباحثه مورد نظر شوید.

پاسخ به پیام شاگرد در تالار گفتگو
پاسخ به پیام شاگرد در تالار گفتگو

در بخش مربوط به پیام شاگرد، بر روی ارسال پاسخ کلیک کنید. جعبه پاسخ برایتان باز می شود و می توانید پاسخ متنی خود را در آن درج نمایید.

کار با تالار گفتگو- درج پاسخ خصوصی برای شاگرد
کار با تالار گفتگو- درج پاسخ خصوصی برای شاگرد

پاسخ خصوصی: در صورتی که بخواهید فقط شاگرد از پاسخ شما مطلع شود می توانید گزینه پاسخ خصوصی را انتخاب کنید. در این صورت سایر شاگردان درس، این پیام شما را نخواهند دید.

پیشرفته: در صورتی که می خواهید در پاسخ خود، از صدا، تصویر، ویدئو یا انواع دیگر فایل استفاده نمایید، می توانید با کلیک بر روی پیشرفته، وارد منوی مربوطه بشوید.

چطور فعالیت شاگردانم را در یک تالار گفتگو ارزیابی کنم؟

به طور کلی ارزیابی فعالیت شاگردان در تالار گفتگو به دو صورت قابل انجام است.

  1. نمره دهی کل تالار گفتگو
  2. ارزیابی مشارکت افراد در تالار گفتگو

نحوه انجام هر کدام از این شیوه های نمره گذاری، در نوشته مربوط به آن شرح داده شده است. با کلیک بر روی لینک هر کدام، می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

آنچه در این نوشته خوانده ایم:

تالار گفتگو در LMS، با تنوع قابل قبولی که در نوع و نحوه استفاده دارند، کاربردهای فراوانی را در طراحی محتوا برای کاربران LMS به همراه داشته اند. در این نوشته، ضمن معرفی کلی تالار گفتگو، نحوه استفاده از یک تالار درسی بررسی شده است. طریقه ایجاد یک مباحثه و یا سوال جدید برای شاگردان، نحوه بازخورددهی به پیام شاگردان در این نوشته بیان شده است. برای  ایجاد یک تالار گفتگو در درس خود، آشنایی با انواع تالار گفتگو در LMS، نحوه نمره دهی به کل فعالیت شاگردان یا نمره دهی به تک تک نوشته های شاگردان در تالار گفتگو، و نحوه مدیریت تالار گفتگو در LMS را در نوشته های اختصاصی هر یک بخوانید. شما چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ تالارهای مودل را چطور استفاده می کنید؟ منتظر خواندن دیدگاه های شما همراهان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید